First week: Get high with the locals. - Reisverslag uit Port Macquarie, Australië van Jules-Siem-Giedo Verstappen-Hillekens-Evers - WaarBenJij.nu First week: Get high with the locals. - Reisverslag uit Port Macquarie, Australië van Jules-Siem-Giedo Verstappen-Hillekens-Evers - WaarBenJij.nu

First week: Get high with the locals.

Door: Siem

Blijf op de hoogte en volg Jules-Siem-Giedo

13 Januari 2014 | Australië, Port Macquarie

Zo, daar zijn we weer. We zijn nu ongv 5 dagen in Australie en ik wil nu al niet meer terug. De eerste dag werden we opgehaald van het vliegveld door een madamme van Australien Backpackers, met een taxi gingen we (zo'n uurtje rijden) naar ons hostel in Manly Beach. Dit was op zich een chill hostel, maar vooral veel Nederlanders. En laat ons nu aan de andere kant van de wereld zitten, waar ik eigenlijk niet veel met nederlanders te maken wil hebben. Al met al waren het wel hele leuke mensen die daar zaten. We zijn samen met 5 andere Manly een beetje gaan verkennen, en al snel krijg je dan in de gaten hoe de leefstijl hier is: alles heeeeeel relaxed, mensen liggen op het strand en hebben geen haast. Iedereen is heel open en helpen je met alles. De foto's volgen zeker nog.

Dag 2 zijn we met de ' ferry' naar Sydney geweest, uiteraard opera house bezichtigd en in veel parken geweest. s"avonds was het natuurlijk tijd om eens van het nachtleven te gaan proeven. en fuck yeah, wat was dat vet. We zaten in een pub toen ene Jack Chambers uit Engeland bij ons kwam zitten, uiteindelijk is hij de hele avond bij ons gebleven en hebben we lots of pints gezopen. Ook zijn we in een mooie pub geweest waar we samen met jack nog 2 brazilianen hebben leren kennen, ook hele chille gasten die net als ons rond aan het reizen waren. De terugreis was wat minder, na wat sprinten hadden we uiteindelijk de ferry terug (uiteraard) gemist en konden we 50 dollar neerleggen voor een taxi.

Dag 3 hebben we afgesproken met duitsers die we de dag ervoor heel toevallig ontmoet hadden, die hun auto wilde verkopen. Na een testrit en veel afwegen besloten we om deze te kopen. 3 dagen in Australie en bij toeval al een auto! beter kan haast niet. Het is een Holden Commodore (ik heb geen bal verstand van auto's maar hij rijd wel leuk) en heeft meer blikschade dan een vaste nachtcross deelnemer, maar daar gaat het niet om natuurlijk. Maar toen kwam het, Giedo had de eer om de eerste keer te rijden, aan de linkerkant! na veel schelden, schreeuwen en lachen zijn we Sydney doorgereden en weer aangekomen in Manly. Hier hebben we de auto in een straat geparkeerd en hem slaapklaar gemaakt. Slaapklaar voor ons betekend: Alle spullen zoals backpacks, rugzakken en weet ik veel wat op de bestuurdersstoel, achterbank inklappen en matras neerleggen. 2 kunnen dan op het matras slapen en iedere dag is een iemand de lul die heeft stoeldienst. Nadat we de auto slaapklaar hadden gemaakt zijn we samen met onze fles redlabel (die we op het vliegveld nog tax free gekocht hadden) naar het strand in Manly gelopen. Na toch wel een 30min lopen kwamen we op een hele chille plaats vlakbij het water terecht bij 3 kerels.
Kevin uit Birmingham, Kade uit Australie zelf en Youri uit nederland. We zaten nog geen minuut en we kregen al een joint in onze handen geduwd, get high with the locals! Tot in de late uurtjes hebben we buiten (in een korte broek en t-shirt) gezopen en gelachen.

Dag 4 zijn we gestart met onze reis langs de oostkust. We zitten nu in Port Macquarie een mooie plaats langs de kust, waar we ook hier weer gewoon in de auto op een parkeerplaats geslapen hebben. Onze bedoeling is om morgen richting Bayron Bay te rijden om daar eens alles te verkennen.
Ondanks dat ik nog niet eens zo heel veel geschreven heb ben ik het nu al moe en ga ik jullie weer verlaten. Meer volgt de volgende keer en foto's komen zsm.

Groetjes van ons alle 3 and take care!

• 13 Januari 2014 - 08:49

Miriam:

HEY JONGES Waar al smachtend oet aan ut kieke nao weer uhn reisverslaag. De foto's zeen der good oet en we misse ug enorm. Wie geit ut rieje noe? Giedo zal waal knotere as der staoldeens haet wool aaf en toe waal vleeg zien bie ug hahahaha. Al kangaroes gezeen?
    Ut waer is zo te zeen fantasties. Hiej is ut kaat maar gelukkig genne sneej.
    Haopelijk kriege we binnekort weer uhn leuk reisverslaag hiel veul groetjes vanoet ut kaaje Beesel xxx
    WE MIS YOU Groetjes Miriam

• 13 Januari 2014 - 09:03

Sandra Janssen:

Hey jonges.
    wat eijn genot om uch versjlage te laeze.
    Ich kiek noe al oet nao de volgende.
    vuel plezeer en auch veur uch take care!

• 13 Januari 2014 - 12:56

P Peeters:

Beste boys ik heb jullie verslag gelezen,en het heeft mij diep geroerd vooral om dat jullie de weg zo vlug gevonden hebben naar de pub zelfs een jointje was zo gepiept.
    Probeer nu ook eens vlug een kangoeroe bief te eten het is heerlijk en in het binnenland een
    Gawala Boutje is heel goed voor het uithoudings vermogen.
    Ik hoop dat jullie een prachtige reis zullen mee maken en noch veel plezier hebben onderweg
    Opa

• 13 Januari 2014 - 19:03

Noud En Bianca:

Hee jongens!!
    Wat enorm herkenbaar!! Die nederlanders zitten inderdaad overal! Haha!! Als ik jullie verhaal lees krijg ik echt heimwee naar die relax en chill mentaliteit!! Geniet er maar van want als jullie terug komen is dat gevoel zo weer weg ;)
    Wat een vette dingen hebben jullie al meegemaakt in de eerste paar dagen!! En wat leuk om te lezen dat jullie al mensen uit alle hoeken van de wereld hebben ontmoet!

Geniet geniet geniet!! Wat een gaaf avontuur!!

Groetjes Noud en Bianca

• 13 Januari 2014 - 20:33

Wilma En Harrie:

Hei boys,
    Ut ken netuurlik weer neet misse, blowe en zoepe, gewuun doorgaon wao geur hiej meij ziet gesjtop. Mer det maak nieks oet, as geur uch mer ammeseert. Waal zoe te zeen op de foto's eine coole auto. Is det noe ech comfertabel ligke achter in eine auto mit eine mit sjtooldeens ??
    Mer det sjaelt netuurlik eine haup in euvernachtingskoste.
    Veur zalle ut sjoen vinje as veur binnenkort ens kenne skype mit uch dus laot os ens get aafsjpraeke.
    Groetjes oet ut kaaje en naate Beesel, Wilma, Daan, Patricia en Harrie