Surfers Paradise-Broadbeach-Brisbane-Noosa heads - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Jules-Siem-Giedo Verstappen-Hillekens-Evers - WaarBenJij.nu Surfers Paradise-Broadbeach-Brisbane-Noosa heads - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Jules-Siem-Giedo Verstappen-Hillekens-Evers - WaarBenJij.nu

Surfers Paradise-Broadbeach-Brisbane-Noosa heads

Door: Siem

Blijf op de hoogte en volg Jules-Siem-Giedo

26 Januari 2014 | Australië, Noosa Heads

Zondag, laatste avond dat we opgesloten zitten in massigon street. Een potje kaarten, paar glazen goone drinken (witte wijn, enigste betaalbare alcohol in dit land) en slapen. Althans dat was het plan, op het moment dat we naar de auto wilde lopen sprak een fransman ons aan. Dat is de kracht van hier, onverwacht kan je avond ineens anders verlopen. In plaats van een beetje op tijd te gaan slapen kwamen we uiteindelijk terecht bij Nicholas en Pierre, 2 franse jongens die al 3 jaar aan het reizen waren. Pierre gaat in februari naar terug naar frankrijk, om vervolgens weer door naar Azie te reizen, Nicholas doet er alles aan om in australie te blijven. Het is mooi om te zien en te horen hoe zoveel verschillende mensen dezelfde passie delen: reizen. Ook hoe het land australie en vooral de leefwijze mensen kan ' hersenspoelen' waardoor ze nooit meer weg willen... Byron bay was een hele leuke plaats uiteindelijk, waar ik spontaan de neiging krijg om me vol te laten zetten met tattoos, en om een abbo te pakken op de fitness school.

Uiteindelijk kregen we maandag een locksmith te pakken die bereid was ons te helpen. De hele middag hebben we moeten wachten, maar uiteindelijk kwam hij opdagen. Een flink uit de kluiten gewassen kerel stapte uit de wagen, bromde wat in onverstaanbaar engels, keek of de sleutel pastte, vroeg naar het geld en was weer weg. Helemaal zwart dus, geen vraag naar autopapieren (die we dus ook nog niet hadden) of iets, ideaal voor ons dus. Na 5 dagen in dezelfde straat te hebben gestaan konden we dus eindelijk onze reis voortzetten.

Surfers Paradise was onze volgende bestemming, hier troffen we het tegenovergestelde van wat we verwacht hadden. Surfers Paradise was een grote stad, die ons direct aan Marmaris of Llorret deed denken. Proppers op straat om gek van te worden, een groot bruisend centrum waar men kan eten en drinken, al met al redelijk gezellig maar geen plaats voor ons om te slapen. Broadbeach is een plaats net buiten Surfers paradise, hier zijn we tegen de avond aan heen gereden. Gekookt in het park (ze hebben hier in bijna elk park een grote bbq staan die door iedereen gebruikt kan worden) en wat gedronken, uiteindelijk nog in een kroeg beland en rond een uur of 1 gaan slapen.

Met ons blik op wielen reden we verder naar Brisbane, hier werden we overspoeld. De hele dag heeft het heel hard geregend, op het nieuws was dat het die dag meer geregend had dan het in de afgelopen 3 maanden heeft gedaan. En ja, daar zit je dan met 3 kerels in een station wagen waar je nog niet eens je kont kunt draaien door alle rommel op een afgelegen parkeerplaats. Toch maar even de stad in dan, auto parkeren in een parkeergarage, de stad in, drinken, terug lopen en erachter komen dat de parkeergarage gesloten is tot 6 uur smorgens. Na veel brainstormen en zoeken naar geschikte slaapplekken uiteindelijk onder een kerk onderdak gevonden. Slippers en schoenen als kussen, wekker om 6 uur and good to go! De dag erna besloten we om het nog eens over te doen, alleen dan met een betere staanplaats. In een kroeg waar een liveband optrad, en waar welgeteld inclusief ons 3e 5 mensen zaten hebben we wat ingedronken, aangezien een kan bier daar maar 14 dollar kostte. rond 11 uur zijn we 'the valley' straat ingelopen, dat is de molenstraat van nijmegen om het zomaar te zeggen. Hier kwamen we al snel terecht in een of andere vage kroeg waar we uiteindelijk in het buiten gedeelte gingen zitten. Een kerel vroeg om ons een vuurtje en met het prachtige australische accent kwamen we al snel aan de praat en hebben we de avond met hem en zijn vrienden om gekregen. Ben Johnston, 35 jaar oud en over 2 maanden vader, woont in Brisbane en werkt voor een olieraffinaderij waardoor hij al heel veel van de wereld en vooral van australie heeft gezien. Heel veel tips hebben we van hem gekregen, en mede dankzij hem zitten we nu in Noosa Heads, een schitterende plaats aan de kust wat me doet denken aan Ibiza. Vandaag is het Australia day, wat je kunt vergelijken met koninginnedag, overal is wel wat te doen en vanavond is het (zoals we gehoord hebben) overal feest. Morgen vertrekken we waarschijnlijk richting Noosa everglades, waar we gaan kajakken van plaats naar plaats. Tent en veel eten mee en 3 dagen weg. Daarna rijden we door naar the withsundays en after that gaan we landinwaarts, althans dat is het plan.

Ook zijn we op onze weg richting Noosa Heads nog een heel mooi natuur park tegengekomen op de Steve Irwin way. Hier zijn we ook in een gedeelte geweest waar een bosbrand plaats had gevonden. Fascinerend om te zien wat de kracht van de natuur te weeg kan brengen. Er lag een boomstronk die blijkbaar al 3 maanden aan het branden was, nog steeds kwam er rook vanaf. Al met al heftig om te zien. Ook waren de bergen en de rotsen daar prachtig.

Ik heb een nieuwe poging gedaan om te stoppen met roken, ik weet dat de meeste de kans op het winnen van de lotto groter inschatten maar mijn voorraad is helaas op, en 26 dollar voor een pakje marlboro betalen vind zelfs ik iets teveel van het goede. Maar we gaan ervoor en ik heb een sterk gevoel dat het me eindelijk gaat lukken (joa krijn dit kier ech).

Zo dit was het dan wel weer, happy australia day en tot de volgende keer!

Siem, Jules en Giedo.

• 26 Januari 2014 - 11:03

Malou:

Haaa jongens! Haha wat een avonturem weer..ich lig hie in mien uppie in bed om uch verhoal te lachen hahaha lekker bleud. Echt suuper leuk wat ge doot doa, bietje met n autootje van plek noa plek rieje en lekker veel socializen! Het engels zit er oug al good in leas ik haha; "and after that" en "we zijn op onze weg naar", bekend probleem! Geniet van Australia day (en natuurlijk van alllllllle andere dagen)! Ich kiek oet noa uch volgende verslagje (oug al zullen die wss steeds minder en korter wuure..). Ohja en ge moog best weite det ich suuuper jaloers ben op uch en ich ben sowieso neet de enige dus GENIETEN!!! Dieke kus!

• 26 Januari 2014 - 11:23

Sanne Reijnen:

Daaaag kinjer,
    wat ein avonturen zeg, eigenlijk onneat angers verwag van ug. mer boete kump siem zien stoppen-met-roken poging wel onverwachts.. wim had oeit gedag det dea daag zou aanbreken!
    Geniet dr nog hiel erg van en ig kom euver 2 weake dea kantj op, dus hoapelijk tot snel sjnoezies
    Kus

• 26 Januari 2014 - 11:43

Pè Cuypers.(collega, Weten Jullie Nog??):

Heej, jongens. Wat ein fantastische verhaole. Ich geniet dervan um uch belaefenisse te vollige. En zoè te zeen geniet geej auch. Ich zou ech wille ruile met uch. En Siem, as ich nao 38 joar rauke bun kenne sjtoppe kens dow det natuurlik zeker. Sjterkte dermej. Ich wins uch noch alledreej hiel vuel plezeer, vuel avontuure , lol, beerkes, zon en alles wat winselik is. Ich verheug mich alweer op 't volligende versjlaag. Groetjes, liefs. Pè

• 26 Januari 2014 - 22:30

Truus:

Als ik dit bericht schrijf liggen jullie waarschijnlijk te slapen. Nazo,n feestje van Australie day zullen jullie het wel laat of vroeg? gemaakt hebben. Als jullie maar lol hebben. Dat jullie in een kerk zouden slapen dat kon je van tevoren niet verzinnen. Maar als de nood aan man is krijg je vaak goede ideen. En al slapend werd er natuurlijk over jullie gewaakt.

Mooie foto,s hebben jullie weer gestuurd. Jules met baard is even wennnen.
    Jullie hebben plannen om te kajakken, dat is dan weer een nieuw avontuur. Veel plezier en tot het volgende bericht.
    Groeten Thijs, Joost en Truus

• 28 Januari 2014 - 18:49

Lei:

Daag jonges
    'T is weer geniete om dees belaevenisse te laeze! Augveur vonje de kerk ein good idee. Mesjien is dr ein mogelikheid om ein versjnelde cursus tevolge in dees kerk om den dees ervaringe in praktijk te bringe in de kerk van Beesel .....

Zeker aug wat betreft socialize, internationale sjaele waazel en zeker mitein putje beer, miswien!
    Geniet mer lekker verder en pas op veur de krokodille!
    gr xxxxxx Lei, Ans

• 29 Januari 2014 - 21:54

Dre Van Herten:

Daag Guido veur volge dich aug van oet de kerkstraot,

groetjes Dré en Mieke

• 30 Januari 2014 - 14:45

Harrie En Wilma:

Ha jonges,
    veur vinje het geweldig die verslage,
    wat ein belevinissen ,
    enne siem wie geit het met het stoppe mit rauke??
    vol haaije 26 dollar veur ein pekske doa mosse toch neet aan dinke desse det wils betale,
    kens ze leuke angere dinge van doon,

veul plezier nog en tot mails.
    harrie en wilma

• 31 Januari 2014 - 11:01

Miriam Van Den Borst:

Ha jonges iers uhns uhne dieke proficiat veur Jules dae vandaag volwasse is gewaore haopelijk hubse uhn leuk feestje hiej is alles rustig morge kumt de Bacchus oet en dae is al vrie zenuuwechtig hahahaha vanaovend Bacchus ruiver en den beginne we met ut carnavalsezoen .Ig zeen det ut ug good geit. Wie ging ut slaope in de kerk hahahaha geur hub toch waal uhn keerke aangestaoke of neet?
    Os hoeshaaje is oetgebreid met uhne knien maar det hub geur natuurlijk waal mitgekrege. Euver 2 waeke kumt mamma Sanne haopelijk zeet geur heur nog. Verder is ut rustig in durp. Laot ut ug good gaon en ken neet wachte tot ut volgende verslaag en foto's. Tot ut volgende bericht. Siem veul succes met NEET rauke Giedo gedraag dig en Jules doe verstendigste van dit zootje haaj ze im griff hahahaha

Groetjes Miriam

• 31 Januari 2014 - 22:26

Frans En Els:

Hallo jongens,

Wij zijn inmiddels ook fan geworden van jullie geweldig leuke verslagen, deze zouden jullie later bij terugkomst in boekvorm uit moeten laten komen! En van de opbrengst kunnen jullie weer een reisje maken. Wij merken dat jullie het geweldig naar de zin hebben en geniet er maar lekker van. Verder willen we Jules feliciteren met zijn verjaardag. Wij drinken en hier een op jou, doen jullie dat ook maar. Wij wensen jullie nog heel veel plezier en een goede reis. Tot jullie volgende verslag.
    Groetjes,

Frans en Els

• 01 Februari 2014 - 10:28

Fam.stroucken:

Hallo jongens
    allereerst willen wij jou Jules van harte feliciteren met je verjaardag, jullie zullen die zeker goed gevierd
    hebben maar dat is je ook goed.Wat hebben jullie een geweldige reis want we genieten als we die
    fantastische verslagen lezen. wat een belevenissen en we kijken dan ook weer uit naar jullie volgende verhaal
    we wensen jullie nog heel veel plezier en het gaat jullie goed .

veel groetjes van de familie stroucken

• 04 Februari 2014 - 21:52

Fam Sloesen:

Hallo jongens,

Vanuit 'Oppe Ruiver' heel veel groetjes
    Zo te horen hebben jullie het goed naar jullie zin.
    Leuke verhalen, wij hopen dat we weer snel iets van jullie horen!
    Jules als je weer met Kelly doet skypen, maak haar dan duidelijk dat het rijden in mijn Alfa 'not done' is. Ze zegt namelijk de hele tijd: mocht ik slagen voor mijn rijbewijs voordat juulke terug is, dan ga ik hem halen op schiphol met de Alfa!!
    Maak er samen nog een onvergetelijke tijd van.

Siem succes bij het stoppen met roken.