Einzelginger - Reisverslag uit Perth, Australië van Jules-Siem-Giedo Verstappen-Hillekens-Evers - WaarBenJij.nu Einzelginger - Reisverslag uit Perth, Australië van Jules-Siem-Giedo Verstappen-Hillekens-Evers - WaarBenJij.nu

Einzelginger

Door: Jules

Blijf op de hoogte en volg Jules-Siem-Giedo

10 April 2014 | Australië, Perth

Zoals sommige inmiddels al weten ben ik nu ongeveer één week alleen op pad. In Kunnunnura heb ik afscheid genomen van Siem en Guido (en een aantal andere toffe mensen die ik niet snel zul vergeten) die wat langer willen werken omdat ze nog hele vette plannen hebben buiten Australië. Ikzelf wil nog wat van de westkust zien en schrok ervan toen ik zag dat ik daar nog maar één maand de tijd voor had. Op internet vond ik een bus die de volgende dag naar Broome reed en dit leek me een goede plek om mijn reis vanuit voort te zetten. Na een reis van 18 uur in een bussie vol met Aboriginals kwam ik aan in Broome.

Ik zat in een leuk hostel en werd dezelfde avond nog meegevraagd naar het strand. Na een mooie zonsondergang bij het Cable Beach ben ik de volgende dag meteen weer opzoek gegaan naar een manier om naar het zuiden te reizen maar dit bleek moeilijker dan ik had gedacht. De meeste organisaties werken namelijk vanuit Perth naar het noorden en niet andersom. Na uren met handen in het haar te hebben gezeten bedacht ik dat ik helemaal geen kapper wil worden en heb ik de 'easy way out' gepakt door een vlucht naar Perth te boeken.

In Perth heb ik ingecheckt bij het Billabong Hostel in het centrum van de stad. Het is een leuk en actief hostel die veel organiseert en elke dag een gratis bus regelt voor de gasten naar bezienswaardigheden in Perth.

Mijn tweede dag hier ben ik naar de University of West Australia gegaan en toen ik over de campus liep voelde het alsof ik in film speelde. Alles ziet er prachtig uit en studenten blijven vanuit alle richtingen verschijnen.
Maar daarvoor was ik niet hier naartoe gekomen. Ik had namelijk afgesproken met onze Limburgs pratende local Sanne Reijnen. Ze heeft me haar kamer in het college laten zien en we zijn samen naar het strand van Perth geweest. Op de weg terug naar het hostel vraagt de buschauffeur welke halte ik moet hebben omdat Beaufort Street een lange weg is. Omdat ik het niet zeker weet betaal ik tot en met de laatste halte, $2,80. Maar wanneer ik bij mijn halte uitstap en mijn oordopjes in doe toetert de chauffeur op me. Hij maakt de deur open en zegt "it's only $2 for this stop" en geeft me 80 cent wisselgeld. Wat een held.

Woensdag heb ik een toeristische omweg naar de universiteit gepakt via de Bell Tower maar deze is ongeveer net zo indrukwekkend als een willekeurige Nederlandse kerk tower. 's Middags ben ik met Sanne naar Kings Park geweest en hoewel fanatieke Australiërs de 242 treden naar het park oneindig op en af rennen vonden wij een enkeltje omhoog ook wel prima.

Vandaag heb ik een productieve dag achter de computer gehad. Ik heb bevestiging gekregen voor een tour voor maandag a.s. waarmee ik 14 dagen over de westkust ga reizen en terugkom in Perth. Ik kom onder andere langs de Pinnacles Desert, Kalbarri National Park, Monkey Mia, Shark Bay, Coral Bay en ik kijk voornamelijk uit naar het Karijini National Park.
Hier kom ik 27 april van terug en de 28e heb ik een vlucht geboekt van Perth naar Adelaide. Vanuit Adelaide ga ik de Great Ocean Road doen met een 3-daagse tour die me afzet in Melbourne. Ik ben van plan een aantal dagen in Melbourne te blijven en vervolgens de trein naar Sydney te pakken. Maar dit laatste moet ik nog regelen.

Het is allemaal wat kort op elkaar gepland maar dit komt dus omdat ik erg ben verrast hoezeer de tijd is gevlogen de afgelopen maanden. 7 mei vertrekt mijn vlucht naar Nieuw-Zeeland waar ik, hopelijk weer met 2 maten, kan beginnen aan alweer mijn laatste maand van onze reis.

Tot de volgende keer!

  • 10 April 2014 - 17:45

    Tante Fien:

    Bedank Jules, dat ik nu direct een berichtje binnen kreeg. Eerst nog eens heel hartelijk voor de kaart voor mijn verjaardag, dat je daar nog aan denkt bij die belevenissen van jou, petje af! Het was een heel mooi feest, jammer dat je er niet bij was, maaaar ik had ook niet geruilt. Nu, zo helemaal alleen, wel opletten hè, maar heel veel plezier wens ik jou met heel veel LEUKE dingen. Groetjes tante Fien

  • 10 April 2014 - 18:33

    Chrisje:

    Super tof Jules! Have fun in Australië en geniet alvast van je trip in Nieuw-Zeeland!!!
    Groetjes xx chrisje

  • 10 April 2014 - 18:45

    Wilma, Daan, Patricia, Harrie:

    Hei Jules,

    Wat dapper van jou om alleen op verkenning te gaan en wat al een leuke belevenissen al. Ga zo door en geniet heel erg van alles, want zoals je zelf al schrijft, de tijd vliegt om.
    Hopelijk kun je nog met die andere twee naar Nieuw-Zeeland, of die moeten weer andere plannen hebben ?
    Heel veel groetjes van de Witteberg.
    Wilma, Daan, Patricia, Harrie.

  • 10 April 2014 - 18:56

    Lei En Ans:

    Hallo Jules

    We vinden het vanuit het rustige dorp Beesel super knap en gedurfd om helemaal alleen verder te gaan.
    Het lijkt ons een geweldige ervaring om in een bus vol met Aboriginals te mogen reizen. Hopelijk heb je hier ook foto's van.
    We wensen je nog heel veel plezier in je uppie, en hopelijk kun je in mei weer al je verhalen zelf aan Siem en Guido vertellen !!

    Groetjes van Lei en Ans



  • 10 April 2014 - 20:41

    Miriam Van Den Borst:

    Hey Juulke .
    Super jong en wat gezellig desse Sanne nog ff hubs gezeen.
    Doe hubs nog uhn druk programma maar ig weit zeker desse geniets.
    Die angere 2 eppo's hure veur nieks van maar volges mig laeve ze nog hahahaha.
    Jong geniet lekker en buhn veurzichtig.
    Gr vanoet de Nuujstraot xxx

  • 11 April 2014 - 20:03

    Truus Thijs Joost:

    Hallo Jules, wij denken dat je een sjieke tour gaat maken. Even een paar dingen op gezocht en het ziet er geweldig uit. Dat je Siem en Giedo achter hebt gelaten was niet de bedoeling maar wat je zegt de tijd begint te dringen. De jongens kunnen later die tour misschien maken want die willen nog wat langer blijven.
    Ook leuk dat je met Sanne op pad bent geweest en lekker plat hebt kunnen praten.
    Geniet van je tour en laat af en toe wat weten aan ons en aan ieder die graag op de hoogte blijft van jouw belevenissen.
    Als Siem en Giedo nu nog wat vertellen over hun belevenissen dan zijn we weer helemaal bij.
    Groeten Thijs, Truus ,Joost

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jules-Siem-Giedo

Actief sinds 04 Jan. 2014
Verslag gelezen: 1547
Totaal aantal bezoekers 28672

Voorgaande reizen:

07 Mei 2014 - 12 Juni 2014

Nieuw-Zeeland

06 Januari 2014 - 10 Juni 2014

Down Under.

Landen bezocht: